fly

تعرف ايه اقدم متحف حضاري عمله البشر في التاريخ ؟

اقدم متحف في التاريخ هو هرم الملك خوفو ، الهرم دا مكانش بس عشان يتدفن فيه الملك زي ما اغلب الناس فاهمة ، الهرم دا كمان كان بيتعرض فيه كل اللي توصل إليه الانسان في الوقت دا ..
ومن الوقت دا لحد دلوقتي بقى في حوالي ٥٥ الف متحف حول العالم ، من أهم  المتاحف دي هو المتحف المصري الموجود عندنا في القاهرة ، تعالى ناخد جوله فيه ونفرجك عليه .

في يوم جالنا عميل طالب ماكيت للمتحف المصري ، ومش بس المتحف المصري لا والمكان اللي حواليه كمان واطلب مننا إننا من خلال المجسم الصغير اللي هنعمله للمتحف دا نقدر نوضح أستخدام  الطاقة الشمسية في المكان وكل دا كان في مدة قصيرة جدا جدا كانت ٢٤ ساعة ، فطبعا تحدي زي دا احنا عمرنا ما هنضيعه من ايدينا ، وباستخدام المصغرات والمجسمات قدرنا نعمل نسخة من المتحف االمصري بكل تفاصيله وركزنا على العناصر الاساسية بكامل التفاصيل بصورة شاملة ودقيقة .وبفضل الله اولا وبمهارة المهندسين بتوعنا قدرنا ننجح في التحدي دا ونضيف انجاز جديد لينا وخلصنا المجسم كله في ٢٤ ساعة بس.

أنت كمان ابعتلنا الماكيت بتاعك مهما كانت صعوبته واحنا هنقبل التحدي وننفذهولك ، ابعتهولنا بس وسيب الباقي علينا ، تقدر تتواصل معانا على رسايل الصفحة او عن طريق ارقام الشركة ..

ومتنساش تملى الفورم دي( https://forms.gle/hLMyKTUxTk8m3Lzp9 ) وهيتم التواصل معاك من احد افراد الفريق